Een schade melden bij De Kilometerverzekering
Heeft u schade opgelopen aan uw motorvoertuig of bent u betrokken geweest bij een aanrijding? Dan ontvangen wij graag een ingevuld en ondertekend schadeformulier voor motorvoertuigen.
In het geval van schade aan uw inboedel, woonhuis, elektronica, caravan, pleziervaartuig, reisverzekering en/of annuleringsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of een andere ( zakelijke ) verzekering dan kunt u direct de schade online melden.
Hieronder ziet u 5 verschillende manieren om de schade met motorvoertuigen bij ons aan te melden.
Klik hier voor de veelgestelde vragen over schade melden.
Schade melden via mijn.polismap.nl met uw mobiel
Online voor schade aan inboedel, woonhuis, aansprakelijkheid, caravan, reis, annulering, pleziervaartuig of een andere verzekering:
Met de Polismap app kunt u direct een schade bij ons melden.
Dit heeft de volgende voordelen:
- De schade is direct bij ons gemeld
- U kunt foto's toevoegen ( schadeformulier en foto's van de schade )
- U heeft inzicht in de gegevens op uw groene kaart
- U vindt schadeherstellers bij u in de buurt
- Maak gebruik van onze VIP Schadeservice
Schade melden via mijn.polismap.nl met uw desktop
Schade melden per e-mail
schade@dekilometerverzekering.nl
Schade melden per post
U kunt een schade online bij ons indienen. U mag het ook per post aan ons versturen.
Schade melden per telefoon
Telefoonnummer: 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00 ( alleen spoedeisend )
Letselschade melden
In het geval van letselschade kunt u met ons in contact treden. Wij bieden gratis verhaalsmogelijkheden aan.
Schadeformulieren downloaden
Schadeformulier motorvoertuig downloaden:
Auto of verkeersschade: ( voor- en achterzijde invullen pdf )
Auto Europees Schadeaangifte Formulier
Online: voor schade op inboedel, woonhuis, aansprakelijkheid, caravan, reis, annulering, pleziervaartuig of een andere verzekering:
Ruitschade melden
Ruitschade hoeft u niet aan ons te melden. Maak alleen gebruik van de reparateurs zoals vermeld op uw groene kaart, indien u hiervoor bent verzekerd. U kunt uw groene kaart bekijken via de app.
Diefstalschade melden
Bel als eerst het verzekeringsbureau voertuigcriminaliteit ( VbV ) op telefoonnummer 0557410001. Doe dit ook wanneer u voor diefstal geen verzekeringsdekking heeft. Houd kenteken en meldcode bij de hand. Zij nemen direct uw aangifte op en zetten het kenteken op een opsporingslijst. Voor diefstal van bromfiets en scooter gaat u naar de site: www.stichtingvbv.nl
verzekeringsbureau voertuigcriminaliteit
Meld de diefstalschade daarna pas bij ons aan.
Vragen over een schadedossier
E-mail uw vraag en vermeld uw schadenummer of maak gebruik van uw app.
schade@dekilometerverzekering.nl
24 uur noodnummers
Verzekeraars Hulpdienst : Kijk op uw groene kaart ( Voor Kilometerverzekering binnenland 0888778000 VHD )
Pechhulp Alarmcentrale : 0208512294 / 0031-208512294
Waarborgfonds schade
Deze schade kunt u zelf online indienen bij het Waarborgfonds Motorverkeer.
Gratis verhaalservice
Maak gebruik van onze gratis verhaalservice om uw schade te verhalen op de tegenpartij. Het kan ons allemaal overkomen. U heeft een autoverzekering afgesloten zonder rechtsbijstandverzekering. En nu is er iemand tegen uw auto aangereden. De schade wilt u graag verhalen op de tegenpartij maar weet niet hoe dat moet. Speciaal voor deze klanten bieden wij de gratis verhaalservice van De Kilometerverzekering.nl aan. Bij letsel is het verstandig om een letselschade advocaat in te schakelen. Zorg dat u uw schadeformulier klaar heeft staan in PDF-formaat. U krijgt dezelfde werkdag een reactie. Voor verdere vragen neemt u contact op met 112schade.
Veelgestelde vragen over schade
Ik heb schade, wat moet ik nu doen?
Het is belangrijk samen met de tegenpartij(-en) een schadeformulier in te vullen. De voorzijde vult u gezamenlijk in en u controleert alles uiteraard goed voordat u beide uw handtekening zet. De achterzijde van het formulier vult u zelf in. De achterzijde van het schadeformulier heeft enkel betrekking op uw eigen gegevens. Uiteraard verzamelt u zoveel mogelijk relevante informatie, zoals foto’s, gegevens van getuigen enz. U stuurt het schadeformulier en eventuele overige documentatie per e-mail of post naar ons toe. U kunt de schademelding ook in uw eigen Polismap app doen uiteraard. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Moet ik verplicht een schadeformulier insturen en meewerken aan een schadedossier?
Ja, conform uw polisvoorwaarden is dit inderdaad verplicht. Doet u dit niet dan is de maatschappij in haar belangen geschaad en kan dit nadelige gevolgen hebben voor de voortzetting van de polis. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Mijn auto moet worden weggesleept, wie bel ik?
Op uw groene kaart staat het nummer van de alarmdienst vermeld. Heeft u uw groene kaart niet bij de hand? Dan kunt u ons altijd even bellen. ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Duurt het lang voordat ik mijn schade vergoed krijg?
Als u All-Risk verzekerd bent wordt er vaak in eerste instantie een uitkering op de eigen polis gedaan, waarna de maatschappij de claim bij de tegenpartij neerlegt. Wordt de schade via de rechtsbijstandverzekering op de tegenpartij verhaald? Gemiddeld duurt het verhalen van een schade 90 dagen, maar dit kan uiteraard ook sneller gaan. Heeft u een schade opgelopen door een buitenlandse tegenpartij? Dan duurt het verhalen daarvan in de regel wel langer dan gemiddeld. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Wat is de VIP Schadeservice van De Kilometerverzekering?
Schade, erg vervelend. Wij proberen het herstelproces van uw auto zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Daarom bieden wij u de VIP Schadeservice aan. Wij halen en brengen uw auto met een auto ambulance. Zo voorkomt u dat onbekenden in uw auto gaan rijden en maakt uw auto geen onnodige kilometers. En we brengen de auto gewassen terug. U maakt gebruik van de VIP Schadeservice indien u een WA + Volledig casco dekking of een WA + Beperkt casco heeft ( niet bij ruitschade ). Wilt u meer weten over onze VIP Schadeservice? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
We reden beiden achteruit. Wie is er nu schuldig?
U bent beide schuldig voor 50 procent. Uw verzekeraar zal de helft ( 50% ) van de schade van de tegenpartij moeten vergoeden en u kunt proberen de helft van úw schade te verhalen op de tegenpartij. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Ik heb een aanrijding met een fietser gehad. Zijn die beschermd in het verkeer?
Ja, dat klopt. Artikel 185 WvW speelt hier een rol. Het doel van artikel 185 Wegenverkeerswet is om een niet gemotoriseerde verkeersdeelnemer te beschermen tegen de gevaren die het gebruik van motorrijtuigen in het verkeer met zich meebrengt. Kortom, voetgangers en fietsers kennen op grond van dit artikel een verregaande vorm van bescherming. Als de gemotoriseerde verkeersdeelnemer geen beroep op overmacht toekomt, met andere woorden als hij niet geheel verwijtloos heeft gereden, bestaat er de plicht de schade van de ongemotoriseerde verkeersdeelnemer, die jonger is dan 14 jaar, geheel te vergoeden. Mocht de ongemotoriseerde verkeersdeelnemer 14 jaar of ouder zijn en de gemotoriseerde verkeersdeelnemer geen beroep op overmacht toekomt, dan bedraagt de vergoedingsplicht in ieder geval minstens 50% van de door de ongemotoriseerde verkeersdeelnemer geleden schade. Afhankelijk van de situatie kan dit percentage hoger zijn. Uiteraard kan het ook zo zijn dat u als gemotoriseerde verkeersdeelnemer schade heeft geleden. Als u die schade wilt verhalen dan is daarop ook artikel 185 WvW van toepassing. Op grond daarvan is er sprake van een zware bewijslast om aan te tonen dat u geheel verwijtloos heeft gereden en simpelweg een aanrijding niet kon voorkomen gezien de acties van de voetganger of fietser. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Gaat schade ten koste van mijn schadevrije jaren en wordt de premie nu hoger?
Als de maatschappij voor u moet uitkeren gaat dit ten koste van uw schadevrije jaren, met uitzondering van brand-, storm-, inbraak- of diefstalschade op de beperkt casco en volledig casco verzekering. Heeft u schade gereden bij iemand anders, dan moet de maatschappij dit conform de Wettelijke Aansprakelijkheid vergoeden. Per schade is er een terugval van 5 schadevrije jaren per contractsvervaldatum. Het zou dus kunnen dat u in het volgende verzekeringsjaar meer premie gaat betalen, omdat u ook qua kortingspercentage bent teruggevallen op de Bonus / Malus ladder. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Ik wil mijn schadevrije jaren behouden na schade. Mag ik het voor eigen rekening nemen?
U mag een schade binnen een jaar na de uitkering van de maatschappij aan hen terugbetalen. Uw schadevrije jaren blijven dan behouden of worden hersteld, waardoor er ook geen terugval op de Bonus Malusladder plaatsvindt. U kunt zich voorstellen dat het zeker loont een schade van bijvoorbeeld € 400,- aan de maatschappij terug te betalen als de indicatieve premieverhoging over 5 jaar gemeten ruim € 1000,- is. Twijfelt u? U kunt ons altijd even bellen of mailen, dan kijken wij samen even wat het beste is voor u. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Ik ben het niet eens met de afhandeling van mijn schade. Wat moet ik nu doen?
Wij doen uiteraard samen met de maatschappij ons uiterste best u goed en correct bij staan in geval van schade. Hier hebben wij van u wel alle medewerking voor nodig. Om zaken te kunnen bewijzen is wettelijk aantoonbaar bewijsmateriaal nodig. Wij moeten iets aan de maatschappij kunnen overhandigen waaruit uw gelijk blijkt. Zonder bewijsmateriaal is het vaak erg moeilijk uw gelijk aan te tonen. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Mijn voertuig is gestolen. Wat moet ik nu doen?
Allereerst belt u het VbV, dit is het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit op 0557410001. Dit is een gemeenschappelijk initiatief van alle Nederlandse schadeverzekeraars om voertuig-, vaartuig-, werkmaterieel- en transportcriminaliteit te bestrijden. Uw kenteken wordt direct op een opsporingslijst gezet. Is uw auto, motor, aanhanger of caravan gestolen? Daar kiest u optie 2 om aangifte te doen. Is uw bromfiets, snorfiets of scooter gestolen? Met uw kenteken en meldcode meldt u de vermissing bij het VbV. Let op: u dient in dit geval altijd nog aangifte te doen bij de politie. Dit gaat niet automatisch! Wij hebben die aangifte -het Proces-verbaal- nodig om uw polis op te schorten en – indien u hier verzekerd voor bent - een dossier aan te maken. Uiteraard belt u ons ook even om de diefstal te melden. Bent u verzekerd voor diefstalschade? Wij maken een schadedossier aan en er zal in vrijwel alle gevallen een expert ingeschakeld worden. Er geldt een wachttijd vanuit de maatschappij een wachttijd van 30 dagen alvorens zij ( eventueel ) tot uitkering overgaan. Na die 30 dagen draagt u het voertuig middels een ‘akte van eigendomsoverdracht’ op papier over aan de maatschappij, mocht het voertuig na die 30 dagen alsnog gevonden worden. De maatschappij heeft betaald en is dus dan de eigenaar van het voertuig geworden. Wilt u ons advies? Bel dan Tel. 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00.
Schade blogs
In onze wekelijkse blogs over verzekeringen bieden wij u achtergrondinformatie, relevante tips en trends aan. Zo kunt u meer te weten komen over alles wat met een schade te maken heeft. De Kilometerverzekering is een specialist in allle schadeverzekeringen en een full-service financieel dienstverlener. Lees ook onze blogs over schade:
- VIP Schadeservice van De Kilometerverzekering.nl
- Hogere premie door meer WA-schade op autoverzekeringen.
- Parkeerschade.
- Autoschade ( verhalen ) in het buitenland.
- Stormschade.
- Schade met zonnepanelen.
- Wij helpen u uit de brand.
- Wat zijn de taken van een schade expert?
- Letselschade.
- Hoe vaak is uw auto al gestolen?
- Opzicht en vriendendienst.
- Het Waarborgfonds.
- Wat is affectieschade?
- Niet meer bellen op de fiets: Artikel 185 Wegenverkeerswet.
- Voorkomen is beter dan genezen: handige tips.
- Bergers niet meer aan te slepen.
- De auto uitlenen. Wat zijn de gevolgen voor u en de autoverzekering?
Lees alle blogs
Hulp of advies?
Wilt u hulp of advies bij het afsluiten van deze autoverzekering?
Onze adviseurs helpen u graag.
Telefoonnummer: 0725092263 ma. - vrij. 09:00 - 17:00 / zat. 09:00 - 15:00
Ook op zaterdag bereikbaar!